V naravi ni ničesar nekoristnega...

Deli objavo


/ 0

OutDoor oprema

Prehranska dopolnila za tek

10th Mar '16

Ste že razmišljali o uživanju prehranskih dopolnil? Pa bi morali! Spirulina alge in chia semena sedaj dokazano povečajo zmogljivost za tek, s pomočjo uživanja prehranskih dopolnil pa lahko tečemo 30% dlje. Preberite si o študiji, ki dokazuje pozitivne učinke, kako je bila zastavljena in precenite sami.

EU-WinterSale_2018_728x90

Spirulina alga za vzdržljivost

Spirulina je vrsta modro zelene alge, ki je bogata predvsem s proteini, B-komplex vitamini, beta karotenom, cinkom, klorofilom in esencialnimi maščobnimi kislinami GLA ter fitonutrienti. Uprabljana je že stoletja za razne namene, med drugim za povečanje imunosti (hrana za imunost), hujšanje in zmanjševanje stresa. Šele v začetku zadnjega leta pa je (upravičeno) prejela pozornost zaradi možnosti pozitivnega vpliva na tekaške sposobnosti.

spirulina-alga-tablete-prah

Vir: authoritynutrition.com

Izvedena je bila študija v kateri je devet tekačev teklo na 75% VO2 max dve uri, zatem pa na 95% VO2 max dokler je šlo… Tekači so bili v dveh skupinah, prva je dobila placebo, druga pa spirulina algo. Tisti tekači, ki so pred tekom zaužili spirulina algo, so tekli 30% dlje. Zabeleženo je bilo tudi povečanje oksidacije maščob in znižanje oksidacije ogljikovih hidratov. Ti rezultati govorijo, da spirulina alga podpira sposobnost telesa, da bolje ohranjuje zaloge glikogena in bolj učinkovito uporablja maščobe za energijo. Spirulina alga prav tako zmanjša oksidacijske poškodbe (stres) in povečuje aktivnost antioksidantov po vadbi.

Nadaljnje raziskovanje, dodatne študije bi bile sicer dobrodošle, a so rezultati študije precej obetavni. Pomembno je tudi to, da je uživanje spirulina alge varno in z minimalnimi stranskimi učinki. Predvsem je pri dopolnilih potrebno izbirati čimbolj zaupanja vredne trgovce oz. proizvajalce, zagotovo pa velja razmisliti o bio prehranskih dopolnilih, ki na splošno vsebujejo manj težkih kovin in drugih škodljivih snovi (preberi BIO prehranska dopolnila so varna).

Neodvisno od učinkovitosti na področju vzdržljivosti, pa je spirulina alga uveljavljena in priznana predvsem zaradi visoke vsebnosti hranil. Vsebuje številne aminokisline (kar 62 %), esencialne omega 3 in 6 maščobne kisline, zagotavlja nukleinsko kislino, vitamine E, B6, folno kisline in B12 ter mineralov, kot so mangan, cink, baker in železo. Spirulina alga je bogata tudi s številnimi antioksidanti, kot so klorofil, karoteni (vključno z beta karotenom v obliki vitamina A), zexantin in lutein.

Ekološko pridelano spirulina algo lahko naročite v trgovini z naravnimi ekološkimi živili Super obrok. Preberite si več >

Chia semena

Chia semena so se v svetu teka in vzdržljivosti prijela zaradi tekačev, ki so jih uporabljali in tudi s pomočjo chia semen zmagovali. Prvi, ki potrjuje pozitivne vplive chia semen je zagotovo vegan in ultramaratonski ultra-zmagovalec, Scott Jurek.

“Scott Jurek, sedemkratni zmagovalec ene najtežjih tekaških preizkušenj na svetu sploh, ultramaratona Western States Endurance run, trikratni zmagovalev Spartatlona, dvkaratni zmagovalec Badwaterja in nenazadnje, zmagovalec “največje tekme, ki je svet ni videl”, tekaškega merjenja moči z “ljudstvom tekačev”, ultramaratona v Bakrovih kanjonih s Tarahumari …(David Kadunc o Jej in teci

To, da tako uspešen človek napiše knjigo, ki jo lahko preberemo navadni smrtniki, da se ob njej lahko poglobimo v telo in um zmagovalca ter revolucionarja, v njegovo delo in način, je neprecenljivo in na nek način meji že na povabilo, ki ga redko kdo lahko zavrne,”teci z mano!” Ne le teci, tudi jej in kuhaj.” -iz naše objave o knjigi Jej in teci

Druga zasluga gre knjigi Rojeni za tek, ki opisuje chia semena kot avtohtono prehrano Tarahumara Indijancev, super-tekačev iz divjih kanjonov v Mehiki, ki so zmožni teka na ultramaratonske razdalje, praktično brez počitka, v “ritmu” Scotta Jureka. Brez počitka in bosi.

Tretja zasluga, da so chia semena tako priljubljena med tekači pa gre najprej indijancem Tarahumara nato pa vsem, ki jim verjamejo in semena uporabljajo ter priporočajo tudi sami.

tarahumara tekači

Chia semena uporaba

Chia semena so dober vir omega 2 maščobnih kislin, vlaknin, beljakovin, antioksidantov in mineralov. Chia je izvrsten vir kvalitetnih snovi, ki jih naše telo nujno potrebuje. Kakorkoli pa raziskav, ki bi  potrjevale kakršnokoli dobrobit v smislu tekaških in vzdržljivostnih sposobnosti, ni.

Kar vemo je, da so chia semena ključno živilo na jedilniku tekača. Dve žlici chia semen zagotavlja približno 200 mg kalcija, ki ga sicer, za primerjavo, 300 mg kalcija dobimo iz skodelice mleka. Poleg kalcija, 2 žlički chia semen vsebujeta tudi 7 g vlaknin, 4 g beljakovin ter kalij, železo in cink.

Chia semena uporabljamo “kot taka”, lahko pa jih namočimo v vodo, da ob zaužitju nase ne potegnejo vode. Lahko jih tudi pečemo, npr. v pecivih ali z njimi zgoščujemo jedi …

Ob vsem, je za vzdržljivostne športnike pomembnih naslednjih nekaj dejstev o chia semenih.

chia-semena-dopolnila

Vir: wefitter.com

Chia semena zagotavljajo trajno energijo

Ker so chia semena ekstremno vpojna, razširijo se kar za 10-kratnik svoje prvotne velikosti ob stiku z vodo in ustvarijo zmes podobno gelu. Zaradi te pretvorbe chia semena upočasnijo pretvorbo ogljikovihhidratov v sladkor, kar pomeni, da bodo ogljikovi hidrati dlje časa napajali telo.

Uravnavanje sproščanja ogljiovih hidratov tudi stabilizira stopnjo sladkorja. Ker imajo chia semena skoraj nič o.hidratov, je te po zaužitju semen potrebno dodajati.

Chia semena preprečujejo dehidracijo

Ker absorbirajo vode za 30-kratnik lastne teže, pomagajo pri uravnavanju nivoja tekočine in ohranjanju elektrolitov, kar je ključno v boju z dehidracijo. Za dolge vadbe pri visokih temperaturah in vlažnosti, so chia semena ključna za trajno hidracijo telesa.

Chia semena preprečujejo vnetja sklepov in bolečine v sklepih

Omega 3 esencialne maščobne kisline (npr. ribje olje) dokazano delujejo protivnetno, chia semena pa vsebujejo veliko omega 3 kislin. V ta namen, za lajšanje bolečin v kolenih, naj bi jih uporabljali že Azteki. Pomagala naj bi tudi pri težavah s kožo, izboljševala zdravje možganov, izkazala naj bi se tudi pri lajšanju simptomov hiperaktivnosti in hipertenzije.

Chia semena za izgubljanje teže

Ker so chia semena bogata z vlakni dajejo občutek sitosti dlje. Zadnje študije pa so pokazale tudi, da so uspešna pri uravnavanju holesterola in trigliceridov.

Pospešujejo okrevanje in regeneracijo

Aminokisline so gradniki proteinov, antioksidanti pa ultimativna zaščita pred prostimi radikali. Chia semena vsebujejo oboje.

Ekološko pridelan chia semena lahko naročite v trgovini z naravnimi ekološkimi živili Super obrok. Preberite si več >

Ekološko pridelana Spirulina alga in Chia semena

Če bi želeli preizkusiti Spirulina algo ali chia semena, smo v sodelovanju s trgovino z naravnimi ekološkimi živili Super obrok, pripravili paket ekološko pridelane spirulina alge ter ekološko pridelanih chia semen. Podjetje Super obrok ima tudi EKO-SI certifikat.

Paket dopolnil lahko nekaj časa kupite po 10% ugodnejši ceni. Naročite jih preko njihove spletne strani in prejmete v roku 24 ur.


 

Paket za tekače

25,42 € 22,88 €

Spirulina alga, ki od nedavne raziskave dokazano poveča tekaške vzdržljivostne sposobnosti za 30% ter Chia semena, ki jih uporabljajo najboljši vzdržljivostni športniki na svetu.

chia-semena-spirulina-alga

Naroči >


Jej in teci

O hrani in športu, točneje o veganstvu in ultramaratonu piše Scott Jurek v knjigi Jej in teci. O njej smo pisali v objavi O več kot le teku.

EU-WinterSale_2018_300x250